Balázs Eszter mind a Frankfurt an der Oderben, mind pedig a Krakkóban megrendezett nemzetközi konferenciákon az első világháború és a művészetek kérdését tárgyalta közép-európai összehasonlító szemszögből. Frankfurt an der Oderben 2024. május 13–15. között az Europa-Universität Viadrina és a Collegium Polonicum közös szervezésében rendezték meg az első világháború alatti műemlékvédelem témáját bemutató konferenciát, ahol a kutatók azt vizsgálták, hogy a különböző nemzetek miként biztosították a kulturális javak védelmét a háború idején, különösen Közép-Európában, olyan kérdéseket is érintve, mint a propaganda szerepe. Itt Balázs Eszter a Sáros és Zemplén megyei orosz betörések nyomán megszervezett műemlékvédelmi kampányt taglalta, valamint arra is választ keresett, hogy Szerbia elfoglalása után milyen sors jutott a helyi műemlékeknek és műkincseknek. 2024. szeptember 17–19. között kollégánk a krakkói Jagelló Egyetemen megrendezett nemzetközi konferencián adott elő, ahol több, mint hatvan panelben elemezték az avantgárd művészetek és a háborúk kérdését. Balázs Eszter itt arra fókuszált, hogy Kassák Lajos pacifista folyóirataiban a háborúellenesség szorosan összefonódott a közép-európai művészetek iránti nyitottsággal. A nyugati művészeti áramlatoktól való elszigeteltség és az avantgárd decentralizációs dinamikája természetes módon vezetett ahhoz, hogy a közép-európai lapok szolgáljanak elsődleges tájékozódási forrásként, megteremtve ezzel egy sajátos, régión belüli kulturális párbeszéd lehetőségét. Ugyanezen a konferencián Balázs Eszter megszervezte és vezette az „Az avantgárd mozgalmak Közép-Európában, 1914–1918” című panelt is.